En hel dag i göteborg med Malin igår lördag

Började med att jag mötte john när jag cyklade upp från ö-malm så jag fick sällskap :) VÄl uppe i stan kom tåget vid 8.30 typ. Va i gbg runt 10 så allt öppnade precis så vi började gå runt och kolla..Vid 12 tiden blev vi hungriga och tog oss till en kinaresturang som jag och robert har ätit på förut med grymt goo buffe mumma!
iaf när jag nästan hade ätit upp så kollar malin sig omkring och ser plötsligt att ställlet så att säga börjar invaderas av kineser, överallt var dom (okej för att det va en kinaresturang) men omg så många kineser har jag aldrig sett på en gång, haha och när hela resturangen var överfull av dom så kom personalen och tog bort deras bestik och dukade med pinnar istället :P HAHA det låter kanske inte så kul men det såg kul ut :P

Jag köpte mig iaf ett linne på cubus, en svart snygg klänning/tunika på rut mf och ett silvrigt diadem men malin däremot hon shoppade loss hon, fick med sig massa snygga grejjer hem, bra för mig då kan jag ju låna :)

Men nu kommer vi till hemresan:
Vi hade bestämt oss för att åka med 3 tåget hem och vi var rätt tidiga på tåget, redan runt tjugo i tre. Men klockan blev 10 över tillslut och tåget hade inte gått :S Då säger dom i högtalarna att de var en gräsbrand längre upp innan lerum så det var bara och vänta, det var ett x2000 tåg och också stod inne på stationen som skulle åka före oss tom. Då blev kl halv typ då började tåget rulla lite smått iaf men när vi knappt kommit ut ur gbg stannade de igen.. Vänta vänta vänta. Sen åkte de igen och sen stannade de precis vid en sjö en bra bit innan tunneln så att säga vi på ena spåret och brevid oss hade vi ett godståg...Därdrog dom även strömmen för då hade det tydligen tagit eld i ett godståg längre fram (inte de som stod brevid oss alltså)

Så jag och malin hade utsikt över en sjö på ena sidan/dike rakt ner och godståget på andra sidan i typ 20 min iaf. Sen rullade tåget,gött tänkte vi då var vi påväg men IKKE då stannade tåget vid aspen hete "stationen" mitt ute i öde marken, därfick vi kliva av för vi skulle inte kunna förtsätta åka resten av biten utan dom skulle skicka bussar vi skulle åka med heeeeeela vägen till skövde, fiiifan!

Efter en halv timmes /45 min väntan fick vi iaf kliva på tåget igen (inga bussar i sikte) :S Och som tur var så hade dom släckt branden och fixat där så vi kunde fortsätta med tåget hela vägen till skövde, tur för oss som inte behövde passa bussar och andra tåg, för det var många som kom försent..

Så låt oss säga såhär tåget skulle gått 15.00 typ och vart i skövde 16.30 i princip. Men istället så befann vi oss i skövde vid 18.00. Så 1,5 timmes väntan på spåret.. FYYYYYY!

Japp det var min dag i göteborg!


Kommentarer
Postat av: biljana

Ha en bra dag :)

2008-06-01 @ 10:02:43
URL: http://talktomyhand.blogg.se/
Postat av: HELENAAS

härligt :D

2008-06-01 @ 11:51:20
URL: http://helenaas.se
Postat av: Karin

du skulle ha köpte en du me:)

2008-06-01 @ 13:53:00
URL: http://Karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0