Vård och omsorg

Gick igenom rehabiliterings kapitelet idag eller snarare fortsättningen, började igår med ingalill och fortsatte med margareta idag. En grej som jag tycker är lite knäppt är att dom ganska ofta (lärarna alltså) nämner iaf en specifik sjukdom, nämner den inte här men att den är synlig, att man ser på personer som har den, men det är den ju inte, när jag själv vet så..Hur många vet om och kan se på min yta? Inte många, bara dom jag har berättat det för. Sen nämner dom ju hur det var förr i tiden med den osv, att man inte var samhällsduglig, klart dom måste säga de men det är rätt jobbigt tycker jag..
Som mamma sa idag till mig
- när du inte ens själv har riktigt insett/accepterat det än är det svårt för dig och höra de.

men som sagt jag fattar att man måste gå igenom de..Men ibland har jag haft lust att bara ställa mig upp och tala om hur det faktiskt känns att "lida" av de.

Skit samma, ni fattar säkert inget och det är meningen :P HAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0