En dag på praktiken

Idag har jag vart själv hela tiden nästan (har vart det förut också) men just idag sa lena att det skulle kanske bli många patienter som den läkaren jag skulle va hos skulle kolla med fiberoptik med (strunt samma vad det är) Men det finns två olika där ett rakt och ett rörligt så att säga..

Så kom första patienten och han sa att han ville ha ett fiberskop så jag tog ju fram det rörliga där för det är det han brukar vilja ha och när jag förberett allt och fixat och donat och håller i det för att han ska ta det säger han att han hellre skulle vilja ha ett raktskop så då får jag byta..

Men det roliga i det hela sen kommer sen när nästa patient kommer in och han säger även då att han vill ha ett fiberskop så aha tänkte jag nu ska jag vara lite smart och plockar fram och förbereder det raka.. Men vad tror ni han säger då liksom när jag står och håller i det klart? Jo att han hellre skulle vilja ha det rörliga :p haha bara för att jag ville verka lite förberedd...


När jag berättar detta för lena sen så skrattar hon bara och säger att hon också vart med om det och att:
- Ja ibland kan man nästan tro att dom bara gör så för att jävlas :P HAHA




Annars går det riktigt bra faktiskt! Har nog växt lite i mig själv under dom här veckorna också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0